Podręcznik Nowej Ery Biologia na czasie 1 w zakresie podstawowym

Podstawy biologii

Szkoły ponadgimnazjalne przewidują nauczanie biologii w zakresie podstawowym i/lub rozszerzonym. “Biologia na czasie 1 zakres podstawowy” to podręcznik dla klas pierwszych. Uczniowie zapoznają się z podstawowymi wiadomościami na temat najmniejszych form życia: komórkami, tkankami, czynnościami życiowymi organizmów, a także dowiedzą się czym jest ekosystem i populacja. Uczniowie dowiedzą się jak działa genetyka człowieka, czym jest DNA, jak kwas deoksyrybonukleinowy wpływa na uwarunkowania płci i jakie są choroby genetyczne.

Biotechnologia i inżynieria genetyczna jest bardzo ważnym tematem dzisiaj, ponieważ dzięki technologii naukowcy mogą przekraczać wiele granic, które do tej pory człowieka blokowały. Uczniowie poznają na zajęciach korzyści i zagrożenia, które są związane z postępującą biologią. Również wiedza o sklonowaniu owcy Dolly, która jako pierwszy tak duży ssak otrzymał laboratoryjnie stworzonego bliźniaka. 

Również ochrona środowiska jest tematem, o którym od wielu lat jest niezwykle głośno ze względu na tematy takie jak globalne ocieplenie. Na zajęciach biologii uczniowie dowiedzą się w jaki sposób dbać o środowisko, aby służyło nam i przyszłym pokoleniom ludzkości. Również zostaną poruszone kwestie różnorodności biologicznej i jakie zagrożenia są z nimi związane. 

Końcowe strony każdego działu przedstawiają zajęcia do powtórki wiadomości. Bardzo ważne jest praktykowanie wiedzy o kluczowych tematach, które dotyczą tego, co pozwala nam żyć. 

Dla ucznia i nauczyciela

Bardzo dobrze zorganizowany podręcznik, który został wydany przez Nową Erę przedstawia podstawowe aspekty biologii dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. “Biologia na czasie 1 zakres podstawowy” jest znakomicie przygotowana, aby ułatwić nauczycielom przekazanie niezbędnej wiedzy o organizmach, genetyce i ochronie środowiska. 

Podręcznik zawiera mnóstwo ciekawych informacji o świecie. Mnóstwo obrazków na stronicach książki oraz kolorowe wykonanie uatrakcyjnią odbiór zawartych w podręczniku treści.